İçimdeki Sanat (Art Inside Me)

İçimdeki Sanat (Art Inside Me)

ART INSIDE ME (IÇIMDEKI SANAT)

 

Türkiye, Polonya ve Romanya ortaklı Uluslararası eTwinning projemiz uzun zamanlı ve etkileri bakımdan ilgi çekici bir proje. Sanatın temel alanlarını kapsayan projemiz yüzlerce öğrenciyi sanat ile buluşturdu.

14.06.2022 382

art ınsıde me (içimdeki sanat)

 

Türkiye, Polonya ve Romanya ortaklı Uluslararası eTwinning projemiz uzun zamanlı ve etkileri bakımdan ilgi çekici bir proje. Sanatın temel alanlarını kapsayan projemiz yüzlerce öğrenciyi sanat ile buluşturdu.

14-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-202214-06-2022

PROJE AYRINTILARI

Öğrencilerin Yaş Ortalaması: 8-10

Proje Türü: Bir eTwinning projesi

Proje Başvuru Sahibi: Rıdvan ARDA,

Branş                 : Sınıf Öğretmeni.

Projemiz bir sanat projesidir. Üçü yabancı, altısı yerli olmak üzere dokuz üyeden oluşmaktadır. Çocukların küçük yaşta kendilerini özgürce ifade edebilmelerini, içindeki sanat ruhunu keşfedip ortaya çıkarmalarını; bu sayede özel yeteneklerini geliştirerek topluma faydalı, mutlu, yaratıcı ve evrensel kültüre sahip bireyler olarak büyümelerini, ayrıca çocukların sanatı doğa ile ilişkilendirerek algılamalarını hedefledik. Resim, tiyatro, heykel, dans ve müzik alanlarında özgün çalışmalar yaptık. Ortak şarkımızı yazdık ve besteledik. Tiyatro metni yazıp canlandırarak ortak ürünlerimizi gerçekleştirdik. Ressamların ünlü eserlerini parçalara bölerek boyadık, birleştirdik. Robot tasarlayıp aynı müzik ile özgün robot dansları yaptık.

 

PROJE TANIMLAMASI

Eğitimsel Yenilikçilik Ve Yaratıcılık

a)Projemiz yerli ve yabancı ortaklarımız ile etkin bir şekilde yürütülmüştür. Her öğrencinin sahip olması gereken 21.yüz yılın yetkinliklerine yer verilmiştir. Bireysel ve takım çalışmaları ile farklı ülke okulları birleştirilmiştir. Miro ve Canva Aracı ile Takım Çalışması yapılmıştır. Padlet uygulaması ile Problem Çözme tekniği uygulanmıştır. Küresel Farkındalık yöntemi ile Okul dışarda günü etkinliği düzenlenmiştir. Böylece mesafeden bağımsız olarak yurt dışı ve yurt içindeki öğrenciler arasında bağlantı kurulmuştur. Elektronik pano yardımı ile beyin fırtınası, tartışma tekniklerine yer verilmiştir.

 

b)Etkinliklerimizin tamamı öğrenci merkezli olup çalışmalarımız aylık ve haftalık olarak planlanmıştır. Etkinliklerimizin veri analizlerini yaparak proje hedeflerine ulaşmaya çalıştık. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda drama, şarkı besteleme, özgün ritim çalışmaları yapmaları sağlanmıştır. Öğrencilerimiz 7-8 yaş grubunda oldukları için kendi seviyelerindeki etkinliklere yönlendirilmiştir. Zoom üzerinden yapılan webinar'lar ile öğrencilerin birbirlerini tanımaları sağlanmıştır. Uluslararası olan projemizde İngilizce dil becerileri geliştirilmiştir. Etkinliklerin büyük bölümü okul ortamında yapılarak eğlenerek öğrenmeleri sağlanmıştır. Proje konumuz sanat olduğu için öğrencilerin ilgilerini fazlasıyla çekmiştir. Dijital oyunlar ile öğrencilerin ilgisi çekilmiştir. Gezi ve gözlemler ile proje konuları canlı tutulmuştur.(Müze, Okul Dışarda Günü, Çevre İncelemesi) Okulda PROJE PANOSU oluşturulmuş ve projedeki öğrencilerin yansıra binlerce öğrencinin etkilenmesi sağlanmıştır. Aktivitelerimizin tamamı proje takvimi doğrultusunda olup önce tanıtılmış ve vaktinde yaptırılmıştır.

 

Öğretim Programı İle Bütünleşme:

 

a)Zümre toplantılılarında proje konularımızın ders kazanımları ile ilişkileri karar altına alınmıştır. Veli toplantılarında proje etkinlikleri planlanmış, veli desteği alınmıştır. Hayat Bil, Türkçe, Görsel San. Müzik ve İngilizce ders kazanımları ile proje kazanımları birleştirilmiştir. Okulumuzdaki İngilizce öğretmenleri yardımı ile İngilizce dil becerilerinin geliştirilmesine çalışılmıştır. Uluslararası ortak derslerde İngilizce öğretmenlerimiz aktif yer almıştır.

 

MÜZİK:

1-Vücudunu ritim çalgısı gibi kullanır. Öğrencilerin, çeşitli doğaçlama vücut hareketleri ile söylenen şarkılara eşlik etmeleri sağlanır. (Projedeki Robot Dansı, Ritim Çalışması ve Muzogram etkinlikleri.)

 

2- Öğrencilerin görevli veya izleyici olarak katıldıkları bu etkinlikler hakkında hissettikleri duygu ve düşüncelerini, arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanır. (Okul Dışarda Günü etkinliği ile Bursa Botanik Parkta ORMAN SENFONİSİ şarkısı kalimba, flüt ve marakas eşliğinde halka minik konser verildi.)

 

3-Müzik çalışmalarını sergiler. (Öğrenciler Auto Rap Programı ile şarkılar besteleyip birleştirdiler. Proje final ürünü yapıldı.)

 

4-Ortama uygun müzik dinleme ve yapma davranışları sergiler.Müzik dinlerken veya yaparken çevreyi rahatsız etmeyecek şekilde davranır. (Chrome Müzik Lab ile yeni ritim kalıpları oluşturdular.)

 

HAYAT BİLGİSİ: Yakın çevresindeki kültürel miras ögelerini araştırır. Harita ve küre üzerinde ülkesini, başkentini ve yaşadığı yeri gösterir. (Google Eart üzerinden projedeki okullar ile kendi okulunu ve ilini gösterip kaydettiler) GÖRSEL SANATLAR:Farklı toplum ve kültürlerde ortaya konulan sanat eserlerini ve sanatçıları inceler.(Kandisky,Piccaso,Joan Miro, Salvador Dali, Piet Mandrain'in eserleri incelendi. Canva ile işbirlikçi ürün olarak birleştirildi. Yap boz etkinliği yapıldı.) b)Aktivitelerimizin çoğunluğu okulda yapıldı. Yabancı dilde iletişim becerileri ile dijital yetkinlikleri gelişti. Yapıcı yaratıcı ve eleştirel düşünme, iletişim becerilerinin fazlasıyla geliştiğini düşünüyorum.

 

Partner Okullar Arasında İşbirliği:

 

a)Öğretmen ve öğrenciler arasında aylık TwinSpace platformu üzerinden çevirimiçi toplantılar düzenlenmiştir. Tüm yazışmalar kayıt altına alınmıştır. TwinSpace Forum kanalı ile etkinliklerin planlanması, yürütülmesi koordine edilmiştir. Öğrenci, veli ve öğretmen anket soruları ile aktiviteler bu yöntemle planlanmıştır. Öğrencilerimiz ZOOM üzerinden ortak dersler almışlardır. Öğretmen toplantılarının tamamı TwinSpace çevrimiçi toplantı ve sohbet odası platformlarında gerçekleştirilmiştir. Art Inside Me isminde whatsApp grubu, Instagrag, Facebook ve Youtube'ta açılan hesaplarla iletişim arttırılmıştır. Aktivitelerin tamamı öğretmenler arasında yapılan görev dağılımı ile tamamlanmıştır. Aktivite öncesi tüm ortakların bilgi ve fikirleri alınmıştır.

 

b) Öğrencilerimiz Miro uygulaması ile takım çalışmaları yapmıştır.Projedeki öğrenciler iki takıma alınmış doğadan seçtikleri üç farklı nesneyi çizerek karşılaştırmışlardır. Ünlü ressamların eserleri "learningapps" ile online oyunlaştırılmıştır. "Blockposter" ile seçilen ünlü tablolar parçalara bölünmüş ve partner okullar tarafından ayrı ayrı parçalar boyanmış, canva ile birleştirilmiştir. Logo ve Afiş tasarlama kısmında kimi zaman gruplar, kimi zaman da bireysel çalışmalar yapılmıştır. Yapılan ürünler Google-Docs ile oylamaya sunulmuştur. CodeWeek haftasında tüm ortaklar aynı dans müziği ile tasarladıkları robotlarla dans etkinliği yaptılar.

 

c) "Sanat-Art" konulu şarkı sözleri farklı ülke ve partnerler arasında bölüştürülmüştür. Her partner belirlediği birkaç öğrenci ile "AutoRap" uygulamasını kullanarak şarkılarını yapmışlardır. Parçalar birleştirilip final ürününe dönüştürülmüştür. Öğrenciler(ilkokul) ve öğretmenler(okul öncesi) tarafından doğa temalı bir tiyatro oyunu yazılıp parçalar halinde ve kendi anadillerinde okullarda sahnelenmiş, parçalar birleştirilerek tiyatro oyunu final ürün olarak tamamlanmıştır.